معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

آمریکا بازنده قطعی جنگ نابرابر در غزه است

رئیس جمهور کشورمان در نشست سازمان همکاری اسلامی:

ببینید | آمریکا شریک اصلی جنایت علیه مردم غزه است

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه بی‌تردید دولت آمریکا، آمر و شریک اصلی جنایت علیه مردم غزه است، گفت: آمریکا با تشکیل فوری کابینه امنیتی خود در سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی را با عملیات جنایتکارانه علیه مردم بی‌پناه غزه تشویق کرد و آن را دفاع مشروع خواند.
رئیس‌ جمهور با بیان اینکه بی‌تردید دولت آمریکا، آمر و شریک اصلی جنایت علیه مردم غزه است، گفت: آمریکا با تشکیل فوری کابینه امنیتی خود در سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی را با عملیات جنایتکارانه علیه مردم بی‌پناه غزه تشویق کرد و آن را دفاع مشروع خواند.
کد خبر: ۱۴۳۰۳۱۷
تعداد بازدید : 14
 

به گزارش جام جم آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان عصر امروز (شنبه، 20 آبان‌ماه) در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی که برای بررسی مسئله فلسطین در ریاض برگزار شده است، گفت: سلام بر قدس شریف، سلام بر غزه و کودکانش، سلام بر فلسطین و خون‌های به ناحق ریخته‌اش، سلام بر مقاومت سرافراز فلسطین و لبنان.

رئیس‌جمهور در بخش بعدی سخنانش، تصریح کرد: امروز فلسطین محک و ملاک شرافت اسلامی و انسانی است.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه ضمن تشکر از دولت عربستان سعودی برای برگزاری این جلسه،‌ تاکید کرد: در ابتدا، مایلم از دولت عربستان سعودی به عنوان چهاردهمین رئیس سازمان همکاریی‌های اسلامی برای میزبانی برگزاری این نشست مهم و مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در حین مقطع حساس از تحولات منطقه‌ای و شرایط خطیر کنونی تشکر نمایم.

وی ادامه داد: امروز در این اجلاس فوق العاده گرد هم آمده‌ایم تا در خصوص اصلی ترین مسئله جهان اسلام یعنی موضوع فلسطین و یکی از فجیع‌ترین جنایات تاریخ که در این سرزمین و غزه قهرمان در جریان است تصمیمی تاریخی و سرنوشت ساز اتخاذ کنیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه مشکلات جهان اسلام در پرتو وحدت کلمه و انسجام قابل حل است، گفت: اتکال به خداوند و قدرت لایزال او و اعتماد به داشته‌های جهان اسلام راه نجات امت اسلامی است، نه اعتماد به قدرت‌های سلطه‌گر.

وی افزود: این سازمان می‌تواند با نقش‌آفرینی صحیح یکی از مظاهر وحدت و همگرایی امت اسلامی باشد. دولت جمهوری اسلامی ایران با درک این واقعیت سیاست همسایگی و همگرایی را در پیش گرفته و آغوش دوستی و برادری برای کشورهای اسلامی گشوده است.

رئیسی، اظهار کرد: امروز ما به نمایندگی از امت رسول الله (ص) گرد هم آمده‌ایم تا به فریاد یاللمسلمین که از حنجره مسلمانان مظلوم بلند است، پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: امروز رسول الله (ص) عزادار و داغدار فلسطین است. امروز نبی مکرم اسلام از امت خود چه انتظاری دارد؟ امروز امت اسلامی از سران و دولت‌های خود چه می‌خواهند؟ امروز روز اقدام است. امروز روزی تاریخی در دفاع قهرمانانه از مسجد الاقصی است. امروز روز نبرد حق علیه باطل است. امروز رژیم جعلی اسرائیل، فرعون زمان، نماد افساد فی الارض و عامل ریختن خون بی‌گناهان است.

رئیس‌جمهور،‌ ضمن اشاره به راهپیمایی‌ مردم جهان علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: تظاهرات میلیونی نشان می‌دهد که مسئله دفاع از فلسطین امروز در قلب ملت‌ها جای گرفته است. بنابراین؛ امروز روز پیروزی خون بر شمشیر است آنچه در ۵ هفته اخیر بر سر غزه و بخش‌هایی از کرانه باختری آمد باعث شرم تاریخی برای اخلاق، قانون و انسانیت است.

وی افزود:‌ غزه مظلوم اما قهرمان، غزه خونین اما سربلند که در دو دهه گذشته به دلیل حصر کامل دریایی، زمینی و هوایی به عنوان بزرگترین زندان روباز در جهان شناخته شده، دژ فرعونیان را در هم شکست و با دستان خالی ایستادگی کرد و خوش درخشید. اما رژیم اشغالگر با نقض قواعد و حقوق بین الملل حمله تمام عیاری علیه همه باریکه غزه به راه انداخت.

رئیس‌جمهور، بیان کرد: بمباران‌های کور و گسترده از جمله استفاده از بمب‌های فسفری و دیگر تسلیحات ممنوعه با هدف نسل کشی، نیمی از غزه را تبدیل به تلی از خاکستر کرده و تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از افراد بی‌گناه را قتل عام کرده است. ضمن اینکه هنوز سه بیش از هزار تن زیر آوار هستند. اکثر قربانیان حملات اسرائیل قاسم زنان و کودکان معصوم هستند، کشتار امدادگران کادر درمان و خبرنگاران و بمباران بیمارستان‌ها بخش دیگری از این جنایت هولناک است.

وی ادامه داد: فاجعه بارتر آن که تعداد کسانی که به خاطر نرسیدن دارو‌ و شیوع بیماری‌ها ناشی از محاصره رژیم صهیونیستی جان خود را از دسا خواهند داد.

رئیس‌ با بیان اینکه اینان همه فرزندان و خانواده ما هستند و باید در برابر پروردگار متعال پاسخگو باشیم، تاکید کرد: به راستی این همه کودک چه گناهی داشته‌اند که کشته شده‌اند!؟ امروز ماجرای غزه رویارویی دو محور در برابر یکدیگر است؛ محور شرارت در برابر محور شرافت. امروز همه باید مشخص کنند که در کدام صف قرار گرفته‌اند؛ در صف مجاهدان کانهم بنیان مرصوص یا در زمره نابود کنندگان هرس و نسل بشر.

وی خطاب به روسای محترم دولت‌های اسلامی دبیران محترم کل سازمان‌ها، افزود: بی‌تردید دولت آمریکا، آمر و شریک اصلی این جنایت است. اسرائیل فرزند نامشروع آمریکاست و این آمریکاست که حمایت از آن را به حیات مبارک هزاران کودک مظلوم فلسطینی ترجیح داده است. آمریکا با تشکیل فوری کابینه امنیتی خود در سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی را با عملیات جنایتکارانه علیه مردم بی‌پناه غزه تشویق کرد و آن را دفاع مشروع خواند.

 

راهکارهای ده گانه رئیس جمهور اسلامی ایران برای مسئله فلسطین

اولین اقدام توقف کشتار غزه و پایان حملات کور است.

راهکار دوم رفع کامل محاصره و بازگشایی گذرگاه رفح با کمک برادران مصری همه سران اسلامی و عربی است.

سوم خروج فوری نظامیان صهیونیست از غزه.

چهارم قطع هر گونه ارتباط سیاسی و تجارب با رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی و حمایت و پشتیبانی از تحریم کنندگان کالای صهیونیستی.

پنجم دولت های اسلامی باید ارتش صهیونیستی را یک سازمان تروریستی اعلام کنند.

ششم تشکیل یک دادگاه عادلانه برای بررسی جنابات رژیم صهیونیستی و تعقیب مقامات اسرائیل و آمریکا برای مشارکت در این جنایت

هفتم تشکیل یک صندوق برای بازسازی غزه

هشتم ارسال کاروان های بشردوستانه برای مردم فلسطین

نهم نامگذاری روی بمباران بیمارستانهای غزه بعنوان روز نسل کشی و جنایت علیه بشریت

دهم تسلیح مردم فلسطین برای مقابله با اشغال گر جنگ افروز در صورت تداوم اشغال گری

اما راهکار نهایی تشکیل یک دولت فلسطینی از بحر تا نهر با رای هر فلسطینی است.

تعداد بازدید : 10
تعداد بازدید : 10

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها